APA YANG AKU TULIS DI BAWAH INI ADALAH DATANG DARI HATI AKU. TIDAK ADA KAITAN DENGAN ORANG LAIN. AKU AKAN BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP APA YANG AKU TULIS DAN SESIAPA YANG MEMBERI KOMEN, (AKU CAKAP SIANG-SIANG) ITU ADALAH TANGGUNGJAWAB MEREKA - BUKAN AKU. AKU ADLAH AKU. AKU BUKAN KAU. HITAM ATAU PUTIH IANYA TETAP AKU. JADI KALAU KAU TIDAK PUAS HATI APA YANG AKU TULIS KAU BOLEH KOMEN. HAK AKU NAK SIAR ATAU TIDAK SEBAB DAYAK007.BLOGSPOT.COM ADALAH HAK AKU. ADA FAHAM?????????????????????????? OK

Ini burung ape?... burung murai
Ini burung ape?... burung murai
Ini burung ape?... burung muraiiiii

Ini siput ape?... siput babi
Ini siput ape?... siput babi

Ini cifut ape?... CIFUT LA B.A.B.I






Wednesday, February 17, 2010

Minta cerai sekali lagi la Kak Wan

Aljuburi telah mendapatkan khidmat pakar forensik dan DNA luar negara untuk melawan analisis DNA dalam perbicaraan kes liwatnya. Aljuburi telah mendapatkan khidmat pakar DNA Dr Brian Leslie McDonald dari Sydney, Australia, dan dua pakar forensik Prof Dr C. Damodaran dari Chennai, India dan Prof Madya David Lawrence Noel Wells dari Melbourne, Australia.

Pakar DNA itu akan berada di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pukul 9 pagi, esok.

Dr McDonald, yang mempunyai PhD dalam Patologi dari University of Western Australia, telah melakukan dan melaporkan lebih daripada 5,000 ujian paterniti untuk kes undang-undang keluarga. Dia, yang juga pengarah perunding DNA dan genetik molekul bagi Sonic Clinical Institute, telah mengarang atau pengarang bersama bagi 79 kertas saintifik, halaman dalam buku dan prosiding persidangan.

Dr Damodaran, yang mempunyai PhD dalam Bio-kimia dari University of Madras, berpengalaman selama 28 tahun dalam forensik dan pengajaran dan 36 tahun dalam analitis biokimia/generik toksikologi forensik biokimia dan teknologi bio. Dia adalah pengasas DNA Fingerprinting Initiative India dan juga pusat ujian paterniti pertama. Beliau terlibat
dalam 96 penerbitan berkaitan dalam jurnal-jurnal utama dan menerima anugerah Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri atas sumbangan besar kepada sains forensik pada 1995.

Dr Wells, pula ketua bahagian (perubatan asing klinikal) Victoria Institute of Forensic Medicine, menerima anugerah biasiswa amanah peringatan Winston Churchill pada 1992.

Tak mengapalah kalau aljuburi ambil pakar dari seluruh dunia pun. Tuhan lebih berkuasa daripada pakar-pakar itu. Seperti aku kata, kalau aljuburi terlepas pun hanya kerana teknikal, tetapi kejadian mencelup jubur itu memang berlaku. Lagipun, aku tau tiga pakar tu mana faham erti SUMPAH LAKNAT.

Sebelum aku cakap panjang aku rasa lah, Wisma Putra mesti beri amaran kepada negara kangaru supaya tidak campur tangan di Malaysia. Kita adalah sebuah negara merdeka dan tidak perlu campur tangan kuasa asing mengendalikan pentadbiran. Bahkan, ini bukan keli pertama Australia cuba campur tangan dalam negara kita. Dulu masa pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad pun mereka bersama Britain, Kanada dan Amerika Syarikat cuba menganggu kita dalam isu Anwar al-Juburi ini.

Kita sebagai rakyat yang mahu mengekalkan kemerdekaan dan menolak sebarang campur tangan asing akan bertanya atas kepentingan apakah kuasa-kuasa asing ini bersimpati dengan pembangkang, terutama kepada Anwar. Kita ada mahkamah sendiri yang berdaulat. Kuasa asing dan NGO asing tidak perlu campur tangan.

Dan hari ini juga mahkamah kita telah menolak rayuan aljuburi supaya mahkamah membatalkan pertuduhan liwat terhadapnya. Panel tiga hakim Mahkamah Rayuan terdiri Datuk Wira Abu Samah Nordin, Datuk Sulaiman Daud dan Datuk Azhar Ma''ah sebulat suara menolak rayuan mangkuk ayun ini. Dia ingat dia boleh lari kali ini.

Mahkamah juga menolak permohonan Anwar agar perbicaraan kes itu, yang sedang berjalan, ditangguhkan sehingga rayuannya terhadap keputusan hari ini didengar di mahkamah Persekutuan. Hakim Abu Samah berkata bahaw mahkamah berpendapat Anwar gagal membuktikan bahawa pertuduhan atau pendakwaan terhadap beliau bersifat tidak adil dan satu penyalahgunaan proses mahkamah.

Tapi negara asing cuba masuk campur. Kita tahu kakitangan asing di kedutaan masing-masing di Kuala Lumpur ditugaskan memantau dan menghantar laporan ke negara asal mengenai setiap perkembangan yang berlaku. Laporan itu juga meliputi suasana politik semasa bagi membolehkan kerajaan masing-masing membuat pendirian dan keputusan berhubung soal
diplomatik. Tetapi ini tidak bermakna mereka bebas terlibat secara langsung apatah lagi memberi sokongan moral dan kewangan kepada parti pembangkang.

Bukan menjadi rahsia lagi Barat selama ini tidak menyenangi ketegasan Malaysia terutama oleh Dr Mahathir yang begitu kritikal dan lantang membidas dasar yang diperjuangkan kuasa asing.

Tapi kita kesal kerana yang meminta sokongan luar itu adalah rakyat Malaysia sendiri terutama Anwar yang gilakan kuasa. Orang ramai sudah tahu siapaa Anwar. Aku percaya keluarga Anwar sendiri pun tahu siapa dia iaitu kaki main belakang sejak MCKK lagi. Tetapi kerana hendak menjaga maruah keluarga, maka mereka pun tetap sokong Anwar lah.

Kesian juga aku kepada Kak Wan Azizah. Minta cerai je lah Kak Wan. Lagipun Kak Wan masih cun. Menopaus tak ape. Ramai yang tak kisah sebab ada KY Jelly.

2 comments:

  1. Salam bro,

    kalau tiga orang pakar forensik itu beretika sudah tentu mereka tidak akan menipu. Saya rasa hanya jika ketiga mereka itu dibayar berbillion ringgit untuk menipu hasil analisa mungkin keputusan mereka memihak kepada Anwar tetapi jika mereka berprinsipi pasti mereka tidak akan melanggar etika kerja...

    ReplyDelete
  2. geng-geng tu mana ada etika...diaorang nak selamatkan penyokong Yahudi je. Anyway tq

    ReplyDelete